IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Свят
10:00 | 3 февруари 2018
Обновен: 10:15 | 28 април 2025

Половината от градските автобуси в света ще бъдат електрически до 2025 г.

Броят на електрическите автобуси ще се утрои за 7 години и почти всички ще се движат в Китай

По материала работи: Ставри Таргов
Половината от градските автобуси в света ще бъдат електрически до 2025 г.

Близо половината от градските автобуси по пътищата в света ще бъдат електрически до седем години, като се очаква Китай да доминира глобалния пазар, тъй като страната се стреми да намали замърсяването в градовете и да подкрепи местните производители.

 

Общият брой на електрическите автобуси в движение се очаква да нарасне повече от три пъти – от 386 хил. миналата година до около 1,2 млн. през 2025 г., което се равнява на около 47% от всички градски автобуси в света, показва доклад на Bloomberg New Energy Finance (BNEF).

 

„Китай ще има водеща позиция на този пазар заради силната вътрешна подкрепа и агресивните цели на градско равнище“, смята Александра О’Донован, анализатор в BNEF и автор на изследването. Според доклада до 2025 г. Китай ще оформя дял от 99% от задвижваните с батерия автобуси в света.

 

Електрическите автобуси остават по-скъпи от тези, които се движат с дизел или компресиран природен газ, но BNEF установи, че автобусите на батерия вече предлагат по-ниски общи разходи, когато се вземат предвид горивото и поддръжката.

 

Прогнозираният спад на цените на батериите ще направи разходите за някои електрически модели конкурентни с дизеловата версия до 2026 г., смятат авторите на изследването.
Обществените автобуси са ключова част от градската транзитна инфраструктура и фактът, че обслужват рутинни, фиксирани маршрути ги прави идеални за електрифициране. Все повече градове в света се насочват към електрически автобуси, за да намалят замърсяването на въздуха и властите в градове като Париж и Амстердам си поставят за цел да преминат към автобуси с нулеви вредни емисии в идните години.

По-рано тази седмица кметовете на някои от най-големите градове в Калифорния като Лос Анджелис и Сан Хосе призоваха за въвеждането на стимули и изисквания с цел насърчаване на прехода от автобуси на дизел и природен газ към електрически автобуси.
Китай си поставя най-агресивните цели за въвеждане на автобуси, използващи чиста енергия. Подкрепяната от Уорън Бъфет компания BYD Co., най-голямата компания за електрически превозни средства в Китай, има добри позиции да се възползва от инициативата на правителството.

 

Миналата година BYD продаде в Китай 100 183 превозни средства, използващи чиста енергия – категория, включваща напълно електрически и хибриден транспорт. Автобуси на компанията вече се движат в 200 града в цял свят.

Investor.bg

Коментари

Новини Варна