Варна 13°
fallback
Свят
15:31 | 22 ноември 2014
Обновен: 06:30 | 2 ноември 2024

Най-големият плаващ кран ще гради "Южен поток"

Pieter Schelte е с дължина 328 м

По материала работи: Златина Добрева

Най-големият плаващ кран, който е в състояние да мести и петролни платформи, отплува от Южна Корея към холандското пристанище Ротердам, предаде Би Би Си. Планирано е корабът-великан Pieter Schelte да приключи първото си пътуване през декември. В Ротердам той ще бъде доокомплектован. Pieter Schelte е с дължина 328 м /колкото е висок небостъргачът "Емпайър стейт билдинг"/, широк е 124 м и може да повдигне цяла петролна платформа /товароподемността му е 48 000 т/. Корабът струва около 2,97 млрд. долара. Pieter Schelte е направен от швейцарската компания Allseas, която е специализирана в инсталирането на петролопроводи и извършване на строителни работи под повърхността на моретата. Той е определян като най-големия кораб на света, въпреки че тази му титла е оспорвана. За разлика от танкерите и контейнеровозите, плаващият кран повдига тежки товари и оказва помощ при изграждането на конструкции в моретата. В партньорство с пристанището в Ротердам корабът ще бъде откаран до Маасвлакте 2, допълнителен елемент на пристанището, където му е осигурено място за извършване на доокомплектоването. След като бъде напълно готов за действие, Pieter Schelte ще отплава за Черно море, където е планирано да вземе участие в полагането на тръбите за газопровода "Южен поток", съобщава Би Би Си. От Allseas казват, че построеният от южнокорейската, компания "Деу" Pieter Schelte ще може да повдига до 48 000 т. От компанията допълват, че имат намерение да построят дори и по-голям кораб. Следващият ще бъде с дължина 400 м и ширина 160 м. При способността му да повдига товари до 77 000 т., този съд ще може да участва в изграждането на най-големите морски проекти в света, след като бъде пуснат на вода през 2020 г. Определението най-голям кораб в света трудно се дефинира, но засега най-големият морски съд е платформата за втечнен природен газ Shell Prelude, която е дълга 488 м и е разположена в южнокорейско пристанище. Но доколкото тази платформа не е в състояние сама да се придвижва в морето, това поставя под въпрос възможността да бъде определена като най-голям кораб в света. В момента най-големите движещи се морски съдове са контейнеровозите Maersk Triple E class, всеки от които е с дължина 400 м, посочва БГНЕС.

Автор на статията:
Златина Добрева
0 коментара
fallback
fallback