Факторите, които допринасят за черната статистика по българските пътища, са много. Това коментира в ефира на предаването „Директно“ Красимир Маринов, експерт и собственик на фирма за превоз на шофьори, употребили алкохол.
По думите му е грешно схващането, че размерът на наказанията у нас е твърде нисък.
„Наказанията не са леки, просто не се прилагат. Видяхте, при случаят с Георги Семерджиев, отзад седи чадър. Ако се върши повече работа от пътните полицаи, най-вероятно това ще бъде ограничено“, подчерта той.
Според Маринов става дума предимно за липса на обществена отговорност и морал, като възпитанието на подрастващите от страна на родителите, е ключово за формирането на отговорни граждани и шофьори.
Той постави и въпроса за тестването за употреба на наркотици на шофьорите и коментира, че към момента у нас единствено лабораторията на Военномедицинска академия в столицата извършва кръвните проби.
„Една лаборатория няма как да направи толкова много проби за бърз период от време. Хората от ВМА казват, че такива тестове могат да се правят във всяка една лаборатория и това отнема не повече от десет минути.
Системата просто е изключително тромава. Влиза се в едно задлъжняване от страна на МВР към ВМА и така процесът по събиране на реалистичните данни е много дълъг“, каза още Маринов.
Статистиката за пострадали и загинали в катастрофи у нас остава почти без промяна вече десет години, коментира той и подчерта, че е наложително спешно подобряване на нивото на шофьорските курсове в страната.
„Най-голямата група хора, които карат под въздействието на алкохол и наркотици, са на възраст между 18 и 24 години. Това, което аз се борех, е да се включат часове за обучение за отговорността при шофиране под въздействието на опиати. Това е нещо, което е приложено в Швеция и дава страхотни резултати“, каза Красимир Маринов.
Вижте целия разговор на Bulgaria ON AIR
Коментари