IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 19°
Общество
19:14 | 16 април 2016
Обновен: 10:00 | 6 септември 2024

Започва сезонът на "тапите": Ремонт, асфалт… по 600 км

Най-много поправяне ще има в Северна България, където пътищата са най-зле

По материала работи: Слав Велев
Започва сезонът на "тапите": Ремонт, асфалт… по 600 км

Ремонтите по магистралите и основните пътища започват след Гергьовден. Това обяви шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров, цитиран от dnes.bg.


Пътната мрежа в страната се нуждае от доста ремонти, за да придобие качеството, което всеки един от нас като шофьор иска да види, каза той.

Лазаров обясни, че тази година е предвидено да бъдат ремонтирани около 600 км от републиканската пътна мрежа.

"Това ще са превантивни ремонти, т.нар. преасфалтиране. Полагане на нов асфалт отгоре, за да могат хората да пътуват без кръпки и с нова маркировка", обясни още шефът на АПИ пред "Дарик". 

Всяка зима около 10% от пътищата у нас, т.е. 2000 км, търпят сериозни щети.

Отсечките, които ще бъдат ремонтирани сега, са избрани на принципа "най-лошите участъци", каза Лазаров. "Приоритет е даден на Северна България. Почти 90% от пътните участъци са локализирани в тази част. Основно акцентирано е върху направления, които генерират по-висок трафик и са в лошо състояние", допълни той. 

Ремонтите ще започнат след Гергьовден (6 май), за да могат хората да пътуват спокойно за празниците. "Няма как, строителният сезон е сега. Използва се пролетния, после ще дойде летния сезон с туристическите пътувания. Използваме всеки удобен момент", увери шефът на АПИ.

Агенция "Пътна инфраструктура" има амбиция това лято да започне строителството на два ЛОТ-а на магистрала "Струма", съобщи още Лазаров. Все още обаче няма яснота кога може да започне строителството на магистралата в Кресненското дефиле.

"Другите два ЛОТ-а вече са търгувани, имат избрани изпълнителни. За нас е много ясно как ще изглежда магистралата от техническа гледна точка, просто имаме много широк дебат с еколозите. Технически за нас най-оптималното решение е четирилентов път, който е абсолютно и оптимално съобразен със съществуващия път в момента", поясни той. 

Магистрала "Черно море" седи като обект, който търси публично-частно финансиране, обясни Лазар Лазаров.

dnes.bg

Коментари

Новини Варна