Може да върнете стока без дефект, закупена от магазин, само ако търговецът е решил, че това е добра търговска практика и се съгласи. Причината е, че това не е нормативно уредено.
Връщане на стока с аргумент, че не допада на потребителя, не е правилен размер или подходящ цвят и прочие не е предвидено в закона, освен в случаите, когато сделката е сключена от разстояние или извън търговски обект, напомнят от КЗП.
В тази хипотеза потребителят има право да претендира за разваляне на договора в рамките на 14 дни след доставката и връщане на парите. Законодателят предвижда тази опция с презумпцията, че потребителят не е имал възможност да се запознае с реалните характеристики на стоките само по техни снимка или описание.
Връщането на закупена стока след изтичане на 14-дневния срок при сделките от разстояние и извън търговски обект също е въпрос единствено на добра търговска практика от страна на фирмата.
Това са възможностите за отказ от покупка, предвидени в Закона за защита на потребителите, който е хармонизиран с европейското законодателство в тази област.
Връщането на закупена стока е един от начините за удовлетворяване на рекламация в случай на дефект.
Една от хипотезите, в които потребителите могат да върнат на търговеца закупена стока, е при наличие на дефект, проявил се в рамките на законовия гаранционен срок (до две години от датата на покупката) или в периода на валидност на търговската гаранция, съгласно условията в нея.
След предявяването на рекламация пред търговеца, той следва да ремонтира безплатно за потребителя дефектната стока или да я замени с нова в срок от един месец.
В случай че не успее да направи едно от двете, следва да направи отбив от цената или да върне парите на клиента. До връщане на парите може да се стигне и в случаите, в които дадена стока в двугодишния гаранционен срок отново прояви дефект, след като вече три пъти е била ремонтирана, съобщава Dnes.bg.
Черно море