Парламентарната комисия по култура и медии прие отчета на Съвета за електронни медии за миналата година. По време на заседанието председателят на СЕМ Георги Лозанов алармира, че и на предстоящите избори през есента публиката трудно ще разграничава платеното от безплатното съдържание.
"Основният проблем, който възниква, защото пак идват избори, така че вече място за промени, нормативни, едва ли има време. Но целият проблем е в това, доколко платеното съдържание е означено, и доколко означаването се разпознава от зрителя и слушателя. Защото е много важно за аудиторията, за избирателя, да знае дали едно съдържание, една информация стига до него на базата на журналистическа воля и редакционна независимост, или стига до него, защото някой е платил, за да стигне до него. Неизвестно защо, в ситуация на избори, платените части от съдържанието загубват тази отчетливост на означаването", каза той, цитиран от БНР.
Лозанов настоя за сериозна редакция на текстовете в медийния закон за силата на звука на рекламите и предложи да се мисли за регулация на новите медии, които в интернет не подлежат на санкции.
Черно море