До края на юни използването на информационната линия в помощ на пациентите с хронични заболявания ще бъде безплатно.
VIVACOM удължава срока заради големия интерес към дистанционните консултации, които предоставят лекари специалисти. Телефон 0800 14 515 беше създаден от VIVACOM и Националната пациентска организация по време на извънредното положение.
Телекомът обезпечава безплатните обаждания, а платформата за обслужване на линията се предоставя в партньорство с CallFlow. Всеки работен ден, от 9 до 18 часа, ендокринолози, онколози, кардиолози, психолози и инфекционисти предоставят консултации на пациенти с различни заболявания.
Данните показват, че за периода от 22 април до 27 май 2020 г. на информационната линия са се обадили 2630 пациенти.
Всеки трети търси помощта на кардиолог, а всеки четвърти – на ендокринолог. Един от 10 пациенти се нуждае от психологическа подкрепа, отчетоха от Националната пациентска организация.
Благодарение на телефонната линия, на 6 пациенти е осигурена спешна медицинска помощ, а на 12 е оказано съдействие да получат медикамент, който не се предлага в България.
Голяма част от пациентите, които се обаждат на психолога, са самотноживеещи или млади хора, останали без работа, както и пациенти с тревожност и депресивни състояния, вследствие на изолацията и социално-икономическата ситуация, в която се намират.
Петима са декларирали, че са жертва на насилие.
На 37 пациенти без близки е оказано съдействие да получат топла храна и грижи в домашна среда от общините, в които живеят.
На 43 пациенти е предоставена информация как да ползват социалните и здравните си права, а за 4 самотни родители е осигурена храна и продукти от първа необходимост.
Черно море