Учебниците, по които учат учениците у нас, са най-големият проблем в образованието. Това заключение направиха експерти в дискусия на тема "Какво да променим в учебниците?", организирана от образователния портал "Академика БГ". Учители - участници в дискусията, се оплакаха още от това, че децата трудно се справят с високия академичен стил на писане, с липсата на последователност при излагане на фактите и други.
Служа като преводач между учебника и учениците, каза учителка от столично средно училище, цитиран от БТА. По думите на преподавателката материалът в много от учебниците е накъсан, изобилства от фактологични грешки и неточности.
"В учебниците по един предмет на различните издателства има разностилие. Не е рядко явление в учебниците по история например авторът да излага само своите възгледи, без да са отразени различните хипотези", добави още тя.
За да се постигне по-добро образование, трябва да се опрости учебната програма и да се промени системата на обучение, в която да има повече визуализация, смятат още преподавателите.
Учителите поискаха още изработването на стандарт за допустимо тегло на учебниците, тетрадките и останалите помагала, както и на ученическите чанти, съобщи Dnes.bg.
Черно море