Варна 13°
fallback
Икономика
13:25 | 26 април 2016
Обновен: 19:47 | 29 октомври 2024

Над 1,8 млн. лв. глоба на Lidl за заблуждаваща реклама

Причината: кампанията под мотото "Спечели 366 дни безплатно пазаруване" била с подвеждащи и непълни условия

По материала работи: Борис Проданов

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи извършено нарушение по чл. 32, ал. 1 във връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК от страна на „Лидл България ЕООД енд Ко" КД (заблуждаваща реклама) и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 1 865 332 лв. (0,35% от оборота на дружеството за предходната финансова година), съобщиха от антимонополния орган.

Комисията установи, че провежданата рекламна кампания под мотото „Спечели 366 дни безплатно пазаруване" е с подвеждащи и непълни условия, а от страна на организатора на кампанията се демонстрира непоследователност в поведението, що се касае до обявяване на основни параметри на предложението като срок на кампанията, механизъм на участие в нея и др. Съгласно представените Общи условия на кампанията, същата се провежда на два етапа, като при всеки един от тях има съществени разлики по отношение механизъм на участие (с или без покупка) и видове награди, които се дават при печалба.

Предвид обстоятелството, че посланието „Спечели 366 дни безплатно пазаруване" е комуникирано през целия период на кампанията и във всички рекламни материали, то същото може да се определи като невярно и заблуждаващо потребителите, тъй като внушението, което се прави от него, е за възможността да бъде спечелена голямата награда по време на цялата кампания, докато в действителност същата може да бъде спечелена само във втория етап на кампанията.

Липсата на съществено условие във всички материали, комуникиращи кампанията, относно механизма за включване в същата е от естеството за доведе до объркване от страна на потребителя и оттам до невъзможност да направи обоснован търговски избор.

Автор на статията:
Борис Проданов
0 коментара
fallback
fallback