Няма по-сигурен транспортен сектор от авиационния въпреки заплахите за сигурността. Това коментира Александър Богоявленски, водещ на предаването "Авиошоу", пред национална телевизия Bulgaria ON AIR.
По думите му въпреки че през септември беше обявено, че мерките за сигурност на летищата ще бъдат засилени - това не се усеща от пътниците.
"Това може би е добър знак, защото ако има засилване на мерките за сигурност, то това не трябва да се отразява на пътниците, а трябва да са видими само за службите за сигурност и за хората, които се грижат за сигурността на полетите, за персонала, но не и за пътниците", поясни Богоявленски.
Не трябва да се затруднява преминаването на пътниците или да им отнема повече време, за да стигнат до полета си, категоричен е експертът. Той поясни, че вече много компании допринасят с иновации, за да се повишат мерките за сигурност, така че това да не се отразява върху пътуващите.
"За авиокомпаниите и за летищните оператори най-важно е пътникът да не трябва да губи повече време, за да стигне до полета си. Мерките за сигурност трябва да са така организирани, че за пътниците да бъде лесно да преминават през контрола като разбира се спазват съответните правила", поясни журналистът.
На международните по-големи летища има нови по-големи подобрени скенери за преминаване, както и по-добри ренгени, които да проверяват багажа, съобщи Богоявленски. По думите му там се използват различни начини за сканиране.
Има пропуски и пробойни за служителите, които работят на различни летища, каза той и даде за пример инцидента в Шарм Ел-Шейх, "където най-вероятно става дума за бомба, поставена от служител на летището".
Мерките не са само срещу пътниците - това го показа и инцидентът в София, подчерта журналистът. По думите му подобни опасности за безопасността могат да се появят навсякъде в рамките на периметъра на едно международно летище, а и на всяко място, където се събират голям брой хора.
"Вниманието в момента ще бъде фокусирано върху това как летищата ще осигурят не само свободното и сигурно преминаване на пътниците, но и сериозните проверки на служителите си, включително и спрямо историята им", поясни експертът.
Една от причините авиопревозвачите да започнат да губят позиции е това, че пътниците искат да пътуват по-евтино, по-удобно и по-лесно да достигат до полетите си, заяви Богоявленски. Това означава, че те губят във финансово отношение, което се отразява пряко върху служителите им, което води до недоволството им.
"Това е основната причина да ставаме свидетели на все по-чести стачки в големи установени традиционни превозвачи за сметка на видимия и ударен растеж на така наречените ниско разходни авиокомпании", добави журналистът.
Коментари