IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 13°
Икономика
10:40 | 3 януари 2024
Обновен: 16:39 | 21 ноември 2024

Липсващи промо стоки и таксуване на редовни цени са сред потребителските неволи по празниците

Ето какво показва анализът на „Ние, потребителите“

По материала работи: Ставри Таргов
Липсващи промо стоки и таксуване на редовни цени са сред потребителските неволи по празниците

Габриела Руменова

Липсата на промоционални артикули и таксуването на намалени стоки на редовните им цени са сред най-честите проблеми, които потребителите обсъждаха във връзка с пазаруването по време на коледните и новогодишни празници.

Наред с това, в една от веригите за хранителни стоки клиентите не са имали възможност да ползват полагащите им се ваучери за отстъпки, предоставени заради лоялност и натрупани суми от пазаруване при търговеца.

Други потребители са имали неволи с дефектни стоки, неправилно начислени неустойки при прехвърляне при друг мобилен оператор и др. За това разказа пред медии основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

Ако потребителят е привлечен в даден търговски обект с реклама за продукт в намаление, а впоследствие се окаже, че търговецът не осигурил количества, съответни на очаквания интерес, който е създал с рекламата, то това е нелоялна търговска практика. Нарушение и когато уж намалените стоки се таксуват на касата на редовните им цени.

При по-голям пазар, както е около празниците, клиентите трудно успяват да проследят коректността при маркирането на всеки от артикулите и лесно може да се окажат подведени.

Направеният от „Ние, потребителите“ годишен обзор сочи, че сред най-драстичните нарушения и важните потребителски теми през 2023 година са:

- Индексирането на цените на мобилните услуги при действащи договори, без право на отказ без неустойки

- Принудителната продажба на пластмасови кутийки за храна от витрината на суперите, без алтернативи

- Измами и нелоялни практики при предлагането онлайн на медикаменти и уреди за отслабване

- Нарушаването на потребителските права при намаления и промоции на хранителни продукти, облекла, стоки за дома и др.

- Как шринкфлацията "отхапва" от потребителските опаковки, а скимпфлацията неусетно влошава качеството на продуктите с цел намаляване на психологическия ефект от поскъпването на стоките заради инфлацията

- Пропуските при резервации на туристически услуги и рисковете при сделки с нерегламентирани лица

- Задължителното отдаване под наем на чадъри и шезлонги в комплект на плажа, което е нелоялна търговска практика, потвърдена от Министерството на туризма

- Нелоялни практики на телекоми при телефонни оферти за подновяване на договора

- Капаните на презентациите и договорите извън търговски обект

- Клиентските карти за отстъпки и измамите в социалните мрежи, които събират лични данни

- Влиянието на инфлуенсърите върху потребителското поведение

- Навлизането на изкуствения интелект в потребителската сфера

- Как идеята за кръговата икономика кореспондира с потребителското право

- Новите законодателни инициативи на европейските институции в областта на потребителската защита относно безопасността и качеството на продуктите.

„Ние, потребителите“

Коментари

Новини Варна