IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Икономика
12:00 | 9 декември 2022
Обновен: 13:27 | 21 ноември 2024

Транспортният бранш губи 100 млн.евро годишно заради Шенген

Всеки един час престой на камион на граничен пункт струва на нашия превозвач 10 евро

По материала работи: Ставри Таргов
Транспортният бранш губи 100 млн.евро годишно заради Шенген

Най-засегнат от решението България да не бъде част от Шенген у нас е транспортният бизнес, обяви пред БНТ изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. Той изтъкна, че от бранша са били умерени песимисти преди окончателното решение.

Направихме анализ какво би струвало това на българския транспортен бизнес. На граничния пункт Русе-Гюргево изчакването на 7 декември е 40 часа. На Видин-Калафат се чака между 8 и 15 часа. Всеки един час престой на камион на граничен пункт струва на нашия превозвач 10 евро.

По думите му дневно 1200 и 1500 камиона излизат от тези граници, като загубите се изчисляват на над 100 млн. евро годишно.

Каза още, че нашите политици е крайно време да преценят кое е важно за бизнеса.

Считаме, че Шенген и еврозоната са от ключово значение за България и нашите политици, вместо да търсят 2-3% на следващите избори, да седнат и да се разберат.

За нас Шенген е дежа вю заради мобилния пакет. Случващото се в Брюксел почива на определени стратегии. Без лобизъм не става, каза Арабаджиев.
Допълни, че трябва да се работи за националния интерес.

За решението на Нидерландия да наложи вето на приемането на България в Шенген Арабаджиев смята, че ключово е пристанището в Ротердам, най-голямото европейско пристанище и където минава половината от стокооборота на Нидерландия.

Над 30 000 кораба, над 250 000 речни кораба по Рейн. Всичко, което влиза в Европа, минава оттам, пише "Стандарт".

Коментари

Новини Варна