IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Икономика
16:00 | 31 юли 2021
Обновен: 13:25 | 4 април 2025

Ще караме коли на бензин и дизел поне още 30 години

Българинът използва автомобили с газови и метанови уредби, които също влизат в повечето съвременни екологични норми

По материала работи: Ставри Таргов
Ще караме коли на бензин и дизел поне още 30 години

Бензиновите и дизеловите автомобили ще останат на почит у нас поне още 30 г., прогнозират специалисти и търговци. Както е известно, Европейската комисия взе решение да предложи план за спиране на производството на коли с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. и да се мине изцяло на електрически возила.

Това решение трябва да бъде гласувано от Европарламента и след това поотделно от 23-те членки на съюза. Дори и да бъде безусловно прието, това не означава автоматично, че през 2035-а ще е краят на бензиновите и дизеловите, както и свързаните с тях на газ и метан автомобили.

Средната възраст на автомобилния парк в България е 17 години и едва ли до 2035-а ще се промени драстично. Затягането на екологичните норми и

въвеждането
на екостикерите
в големите градове

дори и у нас обаче няма да засегнат големите автопроизводители, които правят автомобили с такива бензинови и дизелови агрегати, които са в пъти по-чисти от тези, вграждани в автомобилите в началото на века. Също така масово българинът използва коли с газови и метанови уредби, които също влизат в повечето съвременни екологични норми.

Европейски анализатори са на мнение, че автомобилите на бензин и дизел дълго време след фиксираната от политиците 2035 г. ще са конкурентоспособни на чисто електрическите возила като цена и максимален пробег.

Най-бързо електричките ще заменят малките автомобили с ДВГ, защото на цена ще доближат градските бензинови и дизелови коли, а с едно зареждане на батериите возилата на ток след 14-15 години би трябвало да минават по 500-600 км (два пъти повече при масовите случаи в момента).

По-различна обаче е ситуацията с колите в по-големия клас и така предпочитаните през последните години кросоувъри.

Електрическите им
еквиваленти ще си

останат по-скъпи особено във версиите с по-мощни акумулатори, които трябва да осигурят безпроблемен пробег с едно зареждане на батериите в порядъка на 800-1000 км, и то независимо от климатичните условия и средната скорост.

Така че семейните автомобили и кросоувърите с двигатели с вътрешно горене ще останат още дълго предпочитаният транспорт за придвижване извън градовете.

В последните месеци най-големият автомобилен пазар в Европа - този в Германия, показва сегашната парадоксалната ситуация с колите в Европа. Докато продажбите на нови електрически автомобили и плъгин хибриди растат в страната, силно насърчавани от политиците и субсидирани с бюджетни пари, съвсем различен тренд се наблюдава на пазара втора ръка, който преживява истински бум.

Употребяваните
автомобили намират
купувач средно 4,5
пъти по-бързо,

отколкото миналата година. Според уебсайта Mobile.de колите от среден клас, спортните и дизеловите автомобили са най-популярни сред германците.
Прегледът на обявите с дизелови автомобили се е увеличил с 19 процента в сравнение с всички останали превозни средства, съобщава германското издание “Фокус”.

По-голямото търсене влияе и върху растежа на цените. Цените на употребяваните автомобили в Германия са се увеличили с 13 процента в сравнение с юни 2020 г.

Търсенето на употребявани дизели се дължи и на факта, че много производители на автомобили вече не ги предлагат в моделната си гама. Те са заменени най-вече с бензинови плъгин хибриди.

А хората се нуждаят от по-икономични решения за по-дълги пътувания. Освен това, поради новия германски данък върху CO2, дизелите остават по-евтини от бензиновите употребявани возила.

24 часа

Коментари

Новини Варна