Новото ръководство на Агенция "Пътна инфраструктура" обяви, че е констатирано влагане на некачествени и несъгласувани от Института за пътища и мостове строителни материали в ремонта на автомагистрала "Тракия" в участъка между Чирпан и Нова Загора.
Ремонтират се и мостовете в района на тежката катастрофа от юли 2020 година, при която ТИР скъса мантинелата, премина в отсрешното платно, смаза коли, и общо 6 души загинаха. Малко след това Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП) с помощта на сателитна технология и получените чрез нея изображения показа, че има проблем в основата на моста, намиращ се непосредствено преди мястото на инцидента. Още тогава сигналът ни бе входиран в АПИ.
Освен това преди около седмица екип на ЕЦТП инспектира новоремонтирания участък на автомагистрала "Тракия" в зоната между 160-и и 180-и км. Чрез специализирана апаратура бяха установени сериозни дефицити в качеството на положената маркировка.
Оказа се, че тя не отговаря на нормите за пътища със среднодневна интензивност от над 4000 автомобила. Измерванията бяха извършени с рефрактометър, като нормата за минимален коефициент на яркост при обратно отражение – Rl, e 300. Нормата за минимален коефициент на яркост при разсеяно осветяване Qd е 160. От снимките е видно какви са измерените показатели, като ЕЦТП разполага с още кадри от участъка.
Надяваме се, че след сегашните констатации на АПИ извършваните в момента ремонти ще бъдат изпълнени съгласно стандартите и ще отговорят на нуждата и очакванията за качествена инфраструктура, която да работи в полза на пътната безопасност.
А наличието на съвременни технологии ще позволят да има ясен мониторинг на състоянието на пътищата, както и да бъдат набелязани адекватни мерки, които ще водят до качествени строителство и ремонти.
Коментари