IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 14°
Икономика
08:45 | 12 март 2021
Обновен: 00:18 | 20 ноември 2024

Година с COVID-а, малкият български бизнес – в хватката на пандемията!

С най-висок ръст остават онлайн продажбите

По материала работи: Ставри Таргов
Година с COVID-а, малкият български бизнес – в хватката на пандемията!

Търговията на текстил е намаляла с близо 30% в сравнение с миналия януари. Как се отразява Ковид кризата на малкия бизнес?

Рени има магазин за дрехи от 30 години. Казва, че преди не се е оплаквала от липса на работа, но днес има едва 3 продажби. Така е почти през цялата година.

"Няма хора. Ние други години събота и неделя идвахме, когато ставаха най-големите обороти. Хората когато почиваха. Сега събота и неделя няма хора", споделя тя.

Леко раздвижване в продажбите е имало покрай тържествата в детските градини, но то е било за кратко. Прекарването в дома повече време в месеците на локдаун изглежда кара повече българи да направят подобрения в къщата си, като купуват мебели и други битови стоки.

"През първата вълна от Ковид няколко месеца имаше увеличение на продажбите, тъй като хората седяха повече вкъщи. През втората вълна, този ноември - декември, пазаруването беше по-слабо", казва управителят в мебелна фирма Пламена Трифонова.

От мебелния бизнес казват, че въпреки временното повишаване на продажбите потреблението за годината по-скоро е задържало нивото си.

Много хора обаче избягват да харчат пари, освен ако не е належащо заради несигурността.

"Разходите за отопление, телефоните, най-важни са сметките, защото никой не ти ги отсрочва", посочва Марин Чернев.

С най-висок ръст остават онлайн продажбите, които за година са се увеличили с над 20%. Интересен факт е обаче, че на месечна база отчитат 15% спад.

Вижте повече по темата в репортажа Bulgaria ON AIR

Коментари

Новини Варна