Търговията на текстил е намаляла с близо 30% в сравнение с миналия януари. Как се отразява Ковид кризата на малкия бизнес?
Рени има магазин за дрехи от 30 години. Казва, че преди не се е оплаквала от липса на работа, но днес има едва 3 продажби. Така е почти през цялата година.
"Няма хора. Ние други години събота и неделя идвахме, когато ставаха най-големите обороти. Хората когато почиваха. Сега събота и неделя няма хора", споделя тя.
Леко раздвижване в продажбите е имало покрай тържествата в детските градини, но то е било за кратко. Прекарването в дома повече време в месеците на локдаун изглежда кара повече българи да направят подобрения в къщата си, като купуват мебели и други битови стоки.
"През първата вълна от Ковид няколко месеца имаше увеличение на продажбите, тъй като хората седяха повече вкъщи. През втората вълна, този ноември - декември, пазаруването беше по-слабо", казва управителят в мебелна фирма Пламена Трифонова.
От мебелния бизнес казват, че въпреки временното повишаване на продажбите потреблението за годината по-скоро е задържало нивото си.
Много хора обаче избягват да харчат пари, освен ако не е належащо заради несигурността.
"Разходите за отопление, телефоните, най-важни са сметките, защото никой не ти ги отсрочва", посочва Марин Чернев.
С най-висок ръст остават онлайн продажбите, които за година са се увеличили с над 20%. Интересен факт е обаче, че на месечна база отчитат 15% спад.
Вижте повече по темата в репортажа Bulgaria ON AIR
Коментари