IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 12°
България
12:29 | 13 ноември 2015
Обновен: 22:42 | 28 октомври 2024

Защо не се плаща за пропътувани километри?

Йонко Иванов: С повече дупки няма да станем по-богати

По материала работи: Юлиян Атанасов
Защо не се плаща за пропътувани километри?

Заплатата ни се увеличила през последните години, та затова увеличаваме винетката. И досега винетката е доста скъпа, но вместо да мислим занапред и да се плаща толкова, колкото пътуваш, сега се пълни бюджета откъдето може. От полицаите не успяха да вземат, значи кой остава, заяви Йонко Иванов, председател на Съюза по автомото подоготовка пред Нова телевизия.

 

Цакат ни – вместо да излезе министър-председателят и да каже за къде колко пари трябват при пътищата преди да има електронно управление, всичко минава ангро, внуши Иванов. Той е убеден, че новите приходи няма да идат за ремонт на пътища, а за други бюджетни разходи. И пита защо още нямаме тол такси, а не винетки, за да има справедливост – плащаш толкова, колкото пътуваш.

 

Беше показана и статистика какво е съотношението цена на винетката – дължина на пътната мрежа. В Унгария винетката струва 286 лева при 199 567 километра, в Австрия – 165 лева при 124 508 километра, в Румъния – 56 лева при 84 185 километра, в Словения – 230 лева при 43 916 километра, в Словакия – 100 лева при 38 985 километра и в България – 97 лева при 40 231 километра.

 

С повече дупки няма да станем по-богати, с добри пътища шансът е по-голям. Но е притеснително, че наведнъж се изсипаха новини, които бъркат в джоба ни, смята социологът Мира Радева. И не закъсня с критиките – първокласната мрежа и за четвъртокласна не става, липсват знаци на ключови места.

 

Световната банка ни казала, че винетката трябвало да е 150 лева, казват управляващите. Само че Световната банка казва и, че трябваше вече да имаме четирилентови пътища и да се тръгва към шестлентови, подчерта Иванов. За пет години не се научиха ремонтиращите да изравняват шахтите с нивото на пътя. Кои са тия фирми, които ще вземат 12-13 млн. лева за отпечатване на винетки, продължи със задочните въпроси председателят на Съюза за автомото подготовка.

 

Не е добре поднесено, не е премислено – това смята Мира Радева по отношение на всички финансови новини, казвани ни от правителството. Министерският съвет трябва много сериозно да си преразгледа комуникационната стратегия - най-малкото честно да излязат и да кажат за какво става дума, категорична е тя.

Коментари

Новини Варна