Досега Националната служба за охрана е работила в условията на правен вакуум. Новият Закон за НСО би трябвало да запълни тази празнина, но действително той ще узакони нередностите, вършени досега, каза бившият офицер от Националната служба за охрана Николай Марков в интервю за „Неделя 150": „Когато има вакуум на законодателство, регламентиращо дейността на НСО, се дава възможност на хора, които имат повече власт от други да своеволничат, включително и служители. Честа беше практиката хора, употребили алкохол, да карат, защото автомобилите на НСО не се спират за проверка. Законът за движение по пътищата изключва ли автомобилите на НСО или които и да е автомобили в държавата от спазването на Закона за движени по пътищата? Новият Закон за НСО узаконява всичко, което се е вършило досега. Всички нередности, които са вършени, са вписани в правен вид, така че те вече имат право на това. Вменени са военни и полицейски правомощия на всеки служител по силата на този закон. Даването с лопати на правомощия на когото и да е в държавата невинаги води до добър резултат. Същото е по отношение на широката преценка на служителите да имат законово основание да преценяват виновност на пътното платно. Това е абсурдно, защото нито един служител няма такава квалификация".
„Полицията не е безсилна по отношение на противодействието на организираните гонки с автомобили и мотори. Там, където има информация, че се осъществяват такъв вид скоростни състезания, трябва да бъдат поставени камери. Участниците в тези гонки се страхуват от камерите и те разреждат събитията си", каза Любка Маринова, член на Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Според нея превенцията на пътната полиция трябва да осъществи с поставянето на голям брой камери: „С камери в целия свят се контролира движението. Наказанията са част от превенцията. Първо трябва да се плати глобата, а след това да може да се обжалва. Незабавно трябва да се засилят мерките". Кметът на Владая Васко Стоянов е безсилен в битката за гражданското спокойствие и прекратяване на гонките с автомобили и мотори: „Имаме 7-8 площада, 40 км улична мрежа, а гонките стават навсякъде. След 22.30 ч. е ужас. Хората ми звънят и се оплакват, особено заради двата големи площада в центъра. Има хора, участващи в гонки, и наши, има и от Перник, и от съседни села. Минава, върти, направи четири-пет оборота и изчезва в нищото". Бул. „Ломско шосе" също се превръща в състезателна писта, особено през летните месеци, обясниха граждани: „Гонки се случват почти всяка вечер след 23-23.30 часа. Чуват се газ, спирачки и свистене на гуми. Долавя се шум както от единични състезатели, така и от коли, които очевидно се гонят една-друга".