IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 13°
България
14:20 | 22 януари 2024
Обновен: 04:51 | 19 ноември 2024

При две различни цени в един търговски обект потребителят заплаща по-ниската

Забранено е една и съща стока да има две указани стойности

По материала работи: Слав Велев
При две различни цени в един търговски обект потребителят заплаща по-ниската

Габриела Руменова/Снимка: Bulgaria ON AIR

Когато търговец е обявил две различни цени за даден продукт в един и същи магазин, потребителят има право да плати по-ниската. Това обясни в ефира на Bulgaria ON AIR основателят на некомерсиалната платформа „Ние, потребителите“ Габриела Руменова в контекста на предстоящото въвеждане на еврото в България и риска некоректни търговци да използват този период за нерегламентирани печалби на гърба на потребителите.  

Обявяването на две цени за един и същи артикул в даден магазин е забранено от закона. Но вече има търговци, които посочват цените и в лева, и в евро, като при превалутирането закръгляването е в ущърб на клиента. Така например, ако стока струва едновременно и 3 евро, и 6 лв. Освен това, цената в евро е изписана с няколко пъти по-голям шрифт. 

"Изискване в Закона за защита на потребителите е обозначаването на цената да е недвусмислено и ясно за потребителя и тя да е в непосредствена близост до стоката, за която важи. Цените задължително трябва да бъдат обявявани в лева. Ако има и друга валута, не е проблем, но потребителят трябва да знае каква е цената в лева. Цените в лева и във всяка останала валута трябва да съответстват“, разясни Руменова.

Тя коментира,  че започналите отсега трикове да не се поставят изобщо цени в лева, да се обявяват цени и в лева, и в евро, като тази в чуждата валута е със значително по-голям шрифт, както и да се поставят допълнителни табели с още по-големи размери на цифрите и несъответстващи с другите две цени в лева и евро, без да е ясно за кои точно артикули в обекта се отнасят, имат една цел. И тя е потребителят да бъде привлечен с на пръв поглед по-ниска цена, а когато отиде на касата или дори след покупката (ако плаща с карта и не обърне внимание), да разбере, че плаща повече. 

Габриела Руменова отправи апел към търговците да не се възползват от предстоящия преходен период покрай въвеждането на еврото и прилагат нелоялни практики, а да бъдат коректни към своите клиенти. А на потребителите обърна внимание да следят съответстват ли си цените в лева и в евро, за да не бъдат ощетени. 

Коментари

Новини Варна