В сравнение с миналата година хората ще изхарчат вероятно над 50% повече. Това е инфлацията и нищо не можем да направим. Това каза Богомил Николов от асоциация "Активни потребители".
"Обикновено като мине седмица -10 дни след празничната кампания, започват да ни се обаждат различни потребители, все повече с казуси свързани с пътувания. Пазаруването трябва да е навреме, защoто в последния момент се получават неуредици - свързани с хотели, настаняване, транспорт, лошо отношение", посочи той.
По думите му припряността и суматохата от бързането кара потребителите да пазаруват прибързано. "Празниците не са удачен момент да сключваме дългосрочни договори за кредит или мобилна услуга, в по-голямото бързане и промоциите, можем да бъдем подведени с нещо, което въобще не е изгодно. Промоциите понякога не са истински, трябва много да преценяваме и да не сме импулсивни, когато има кампания. Индикацията сочи, че инфлацията бавно затихва", заяви Николов.
Според него санкциите трябва да бъдат обвързани с оборота. "Те трябва да са пропорционални и да са справедливи", категоричен е той.
Средно ще похарчим до 400 лв. за храна, пътувания и почивки по Великден. За близо 90% от българите това ще е максималният бюджет за празничните дни, като разходите при повечето от тях няма да надвишават 200 лв., показва проучване сред потребителите у нас.
Миналата година за четирите празнични дни българите са похарчили над 148 млн. лв. Очакванията са заради по-високите цени – разходите тази година значително да се повишат.
По-голямата част ще изкарат празника у дома. Като на гости – при роднини и приятели, ще пътуват едва 15 %, а 3 на сто ще празнуват в ресторант, показва проучване. Близо 69% от анкетираните ще ограничат покупките си само до храна.
Заради инфлацията – този Великден сметката ще е по-трудна, категорични са и финансовите експерти. Поскъпването на храните, транспорта и туристическите пакети водят и до по-високи разходи.