Кметът на София Йорданка Фандъкова и регионалният министър Иван Шишков на проверката на жълтите павета/Снимка: Велислав Николов/24 часа
В челен сблъсък за състоянието на ремонта на жълтите павета влязоха регионалният министър Иван Шишков и столичната кметица Йорданка Фандъкова. Въпреки разменени обвинения в началото на срещата, в края й и двамата се обединиха, че всички трябва да работят за решаването на проблемите на София, предаде "24 часа".
20 минути преди часа, в който Шишков покани ръководството на общината да направят проверка за ремонтираните павета, той вече бе на линия за разговор с изпълнителите. Дошлата точно в 11 Фандъкова пък го обвини, че 2 дни не й е отговарял какво налага затварянето на движението в центъра, кога и какъв участък касае това. Тя настоя да научи и каква е идеята за проверката.
"Виждам, че се опитвате да водите разговора, може би така сте свикнала. Целта на проверката е, знаете имахме среща, през декември поехте ангажимента да внесете яснота за технологията на жълтите павета, не я получихме, от МРРБ обаче получихте удължаване на срока от 6 месеца. Мен ме притеснява веднъж като министър, защото европейските средства минават през Министерството, втори път като софиянец, е да свършим работа. Не получихме отговор за технологията", настоя Шишков.
Министърът настоя за ясни срокове "кога ще имате яснота дали има технологичен проблем, как ще бъде отстранен и кога на практика ще бъде коригиран".Вчера Шишков е инспектирал и столичния бул. "Граф Игнатов". "Има започнал ремонт, възстановяване на нещата", започна той, а Фандъкова бързо уточни, че работата не е спирала." Искаме да платим всички пари на Столична община, правим всичко възможно. Затова поисках тази среща с вас и строителя", уточни министърът.
" В рамките на коледните празници София бе доста празна, времето бе страхотно, и го изтървахме. След като изтървахме тези 15 дни, които ни бяха подарени, да видим в конструктивен диалог как е възможно да се отстрани този проблем. Мисля и вие нямате решение ", атакува министърът.
Фандъкова обаче настоя, че пренареждането на павета та е само малка част от реконструкцията на централната градска част и покани министъра и журналистите да видят местата, на които реално се работи в момента.
"Всички виждате и сме съгласни, че паветата бяха наредени безобразно и трябва да бъдат пренаредени. Жълтите павета са не просто символ на София, а знакът й. Аз няма да допусна повече експерименти на място с тях. Затова още от първите дни направихме експертен съвет с най-добрите специалисти. Те направиха допълнителна проверка за основата, излязоха резултати от тестовете, които са отразени в предварителния протокол. Наистина да се намери начинът, когато се пренаредят това да е устойчиво и трайно и това да е моделът, който да се прави в следващите участъци, в следващите години", отговори му Фандъкова.
Експертите са препоръчал да се направи тестов участък, а не да се експериментира на място. Това ще стане на площадка, на която се съхраняват павета та. Този тестов участък в момента се изработва, увери Фандъкова и покани министъра да го посетят, когато е готов. Тя се похвали, че по нейна инициатива паветата са културна ценност, както и глобата от 100 000 лв за работника, който бе уличен, че ги чупи. Участъка, в който се намираме и е наредено безобразно е 1,5% от целия проект на стойността му е 204 хил. лв. и нито един лев още не е платен. Ще бъде платено, когато всички сме сигурни, че работата е свършена качествено. Тя ще бъде свършена, когато е приет начина от Националния институт за културни ценности и когато времето позволи. След няколко дни очакваме да се застудява, да вали и сняг", лаконично бе кметицата.
Шишков уточни, че докато е служебен министър ще продължи да работи както и до сега като според него проверките по работата по Интерконектора са дали резултат, затова и ще продължи така. Ще ми е изключително приятно да работим съвместно, за да решим и този проблем, заяви той, а Фандъкова му напомни, че 15 г. са работили заедно.
Боян Делчев от фирмата изпълнител на проекта посочи, че в точно този участък не е имало пътна основа, а те не са проектант и могат само да изпълнят зададеното. "Беше изпълнена технология за паважни нещастилки, които не са за тежко движение. Това е заданието, не може да изпълним друго", посочи той като подчерта, че пред НС движението не е пешеходно. Затова се работи върху друга технология. "Подготвен е пробен участък, очаква се смола на 18 януари. Пясъчната ос ова е еластична и няма как да очакваме да заклини павета та, така че да не мърдат от динамип ото натоварване от считания пет", обясни Делчев.
Коментари