IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 14°
България
17:00 | 2 март 2022
Обновен: 03:33 | 20 ноември 2024

МОН прави ревизия на учебниците до 10 клас, оценяват понятия и термини

В процеса ще се включат повече от 170 специалисти от цялата страна

По материала работи: Слав Велев
МОН прави ревизия на учебниците до 10 клас, оценяват понятия и термини

Снимка: Димитър Кьосемарлиев

МОН започва преглед на учебното съдържание по общообразователните предмети от 1 до 10 клас. В целия процес ще се включат повече от 170 специалисти от цялата страна, съобщават от МОН.

Ще бъдат сформирани два вида групи. Най-напред учители, методици и психолози ще анализират учебните програми по различните предмети. Целта е да се оценят включените в тях понятия и термини, очаквани резултати, наличието на връзки между различните предмети в съответния клас, както и на връзки между изучавания материал по един и същи предмет в различни класове.

Друга, по-голяма група ще включва учители, излъчени от синдикалните и работодателските организации в средното образование и от Регионалните управления на образованието. Те ще четат учебниците по отделните предмети в съответния образователен етап – начален, прогимназиален и първи гимназиален, и ще преценяват доколко и как учебните програми са намерили отражение в съдържанието им.

Паралелно с това МОН ще поръча на независима социологическа агенция да направи допитване. Ще бъдат интервюирани представителни извадки от три целеви групи – учители по общообразователни предмети от 1 до 10 клас, ученици от 1 до 10 клас и родители на такива ученици.

До десетина дни МОН ще пусне също анонимна онлайн анкета сред учениците от 3 до 10 клас в цялата страна. Тя ще бъде разпространена чрез ученическите съвети в училищата. В нея децата и младежите ще могат да оценят колко сложен е за тях учебният материал по отделните предмети, има ли достатъчно време за затвърждаване на новия материал, доколко наученото ще им бъде полезно в живота и др. Учениците ще бъдат питани също дали учителите им използват съвременни методи на преподаване като работа в групи и по проекти, решаване на казуси, дигитални ресурси. Въпросите са формулирани по различен начин в зависимост от възрастта на учениците.

Попълващите анкетата няма да посочват имената и училището си, но ще отбелязват дали живеят в голям град, малък град или село. По-големите ученици ще трябва да напишат също средния си успех от първия учебен срок. Ученическите мнения ще се събират до края на април тази година.

Коментари

Новини Варна