Варна 14°
fallback
България
12:15 | 25 октомври 2021
Обновен: 08:29 | 22 ноември 2024

50 евро на ден командировъчни за международните шофьори

Между 4000 и 5000 шофьори не достигат на българския пазар на вътрешни и международни превози

По материала работи: Слав Велев

От 27 на 50 евро да се вдигнат командировъчните на международните шофьори, когато курсът се извършва от един водач (тъй начерената единична езда). Това предвиждат промени в наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина, които са публикувани за обществено обсъждане, предаде "24часа".

Увеличението е с 85%. При двойната езда, когато курс се извършва от екипаж от двама шофьори, увеличението е над 114 на сто, или от 21 на 45 евро на ден. Единият мотив е, че тази наредба с командировъчните за шофьорите не е променяна от далечната 2007 г. Второто основание е, че през последните години осезаемо се усеща липсата на професионални водачи, не само у нас, но и в целия ЕС.

Не достигат десетки хиляди водачи на тежкотоварни автомобили. Дава се за сравнение в съседна Румъния, където минимумът на дневната ставка за командировъчни е 35 евро, като размерът му може да бъде увеличен с 2,5 пъти и да достигне до 87,5 евро. Смята се, че увеличеният размер на командировъчните на българските шофьори ще намали отражението на инфлацията от 2007 г. насам.

Промяната е по искане на бранша, каза Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи. “Настояваме за това увеличение от много време. Има вероятност, ако тази промяна не се направи, от догодина да не отговаряме на изискванията на пакета за мобилност и по-специално на евродирективата за командировъчните”, каза още той. Българските превозвачи дълго се бориха против изискването, по идея на френския президент Еманюел Макрон, на шофьорите да се плащат командировъчните, които важат в страната на пребиваване. Арабаджиев смята, че с тези 50 евро за единична езда и 45 евро за двойна ще се отговори на евродирективата.

Освен това превозвачите смятат, че ако не увеличат заплащането, то е възможно българските шофьори да изберат да работят за чужди превозвачи. Засега няма изтичане на български водачи към чужбина, дори към Великобритания, която страда неимоверно от липса на шофьори. Никой от нашите обаче не рискувал работата си за обезпеченост с 3-4-месечни визи за работа на Острова.

Автор на статията:
Слав Велев
шофьори тирове автобуси тираджии командировъчни международни шофьори международни
0 коментара
fallback
fallback