Снимка: ТЕЦ "Марица Изток" 2
„ТЕЦ Марица изток 2“ ЕАД пуска още един енергоблок – номер 2 от днес (10 август), с което включените в паралел с електроенергийната система енергоблокове стават пет, предаде economy.bg. Останалите три енергоблока на държавната електроцентрала са в планов ремонт. Публикувани са и три търга за продажба на електроенергия, които ще бъдат проведени на 10.08.2021 г.:
- за периода 16.08.2021 г. – 22.08.2021 г. (150 MW);
- за 23.08.2021 г. – 29.08.2021 г. (150 MW); и
- за м. септември за (150 MW).
Това стана ясно, след като в „Български Енергиен Холдинг“ ЕАД (БЕХ) се проведе работна среща с дъщерните дружества от групата. В срещата участваха още заместник-министърът на енергетиката Мирослав Дамянов и председателят на Комисията за енергийно и водно регулиране Иван Иванов. Бяха обсъдени възможностите за реакция от страна на държавните дружества в условията на покачващите се цени на електроенергията на Българската независима енергийна борса.
В първите 9 дни на м. август средното дневно потребление на крайните снабдители превишава определеното в решението на КЕВР с 5984 МВтч. За компенсиране на този преразход „Национална електрическа компания“ ЕАД използва повече енергия от централите с дългосрочни договори ТЕЦ „ЕЙ И ЕС-3С Марица Изток 1“ (Ей И Ес) и ТЕЦ „КонтурГлобал Марица Изток 3“ (КГМИ 3), като осигурява пълно натоварване на всички работещи блокове, след осигуряване на задължителния резерв за ЕЕС. Към момента два от блоковете в ТЕЦ „КонтурГлобал Марица Изток 3“ са в годишен планов ремонт, съгласуван между НЕК ЕАД, КГМИ3 и ЕСО ЕАД. Работата на ВЕЦ на НЕК ЕАД е съобразена с отпуснатите квоти за изразходване на вода от МОСВ и същото е в рамките на определените лимити.
Покана за участие в срещата беше отправена и към работодателските организации с цел създаване на диалог и търсене на работещи решения, уточниха от БЕХ.
ТЕЦ „Марица Изток 2“ е на осмо място сред най-големите замърсители на въздуха в Европа, сочат данни на базираната в Брюксел независима европейска неправителствена организация "Транспорт и околна среда" (Transport&Environment), цитирани от ВВС.
Ryanair е единствената авиокомпания, която беше включена в топ 10 на най-големите замърсители в Европа. За първи път, компания, която не управлява въглищна централа, стига близо до върха в класацията. Седем топлоцентрали в Германия и по една в Полша и България попадат в списъка.
Според данните въглеродните емисии на Ryanair са нараснали с 6,9% миналата година, но компанията съобщи, че е „най-зелената и най-чиста авиокомпания в Европа“.
Авиокомпанията допълни в комюнике, че „пътниците, които се придвижват с Rayanair, имат най-ниското ниво на въглеродни емисии на километър в сравнение с пътуващите с всеки друг превозвач“.
Миналата година авиокомпанията започна нова екологична политика, при която ще предлага на клиентите си шанса да компенсират въглеродния отпечатък на пътуването си.
Всички останали замърсители в топ 10 са топлоцентрали, захранвани с лигнитни въглища.
Замърсяването от авиокомпании нарасна с около две трети от 2005 г. насам и според прогнозите ще продължи да се увеличава, тъй като полетите стават по-достъпни.
Ако този темп се запази, индустрията ще се превърне в най-големия замърсител в идните три десетилетия.
Международната организация за гражданска авиация (ИАТА) предприе в последно време мерки за разрешаване на проблема, целящи да предотвратят увеличаване на въглеродните емисии, чрез засаждане на дървета или инвестиране в по-чисти технологии.
Но критици на плана заявиха, че тези мерки са били пробвани и преди, но не функционират, отчасти защото е трудно да се следи изпълнението им.
Ryanair обяви първата си загуба от март 2014 г. през последните три месеца на миналата година, като заяви, че „дългата зима в Европа“ е засегнала бизнеса й.
Коментари