Варна 14°
fallback
България
14:30 | 29 юли 2021
Обновен: 11:03 | 22 ноември 2024

Мостът на нос Шабла отива в спецпрокуратурата

Има данни за измама при строежа на морската естакада

По материала работи: Слав Велев

Строежът на морската естакада при нос Шабла е предаден на Специализираната прокуратура. Причината е, че в доклада на Агенция „Държавна финансова инспекция“ относно държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ се констатират данни, че вероятно се касае за индикатори за измама“.

Това съобщи в интервю за БНР министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров. Той поясни, че след проверката на прокуратурата могат да се коментират детайли, уточни той.

„Договорът е сключен още през 2014 г. Има констатации, които е направила Държавната финансова инспекция, от които може да се направи извод за преднамерено, невярно или неточно предоставяне на факти относно изпълнението на договора, сключен между държавното предприятие и изпълнителя“, поясни Георги Тодоров.

Припомняме, че по-рано този месец министър Георги Тодоров освободи Ангел Забуртов от поста генерален директор на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура“. С друга заповед министър Георги Тодоров обяви конкурс за избор на генерален директор на държавното предприятие, съгласно реда на Закона за публичните предприятия и правилника за неговото прилагане.

Морската естакада при нос Шабла дълги години беше оставена на морските стихии и бури и разрушена почти напълно. Възстановяването й започна през април 2015 година. Стойността на договора е 6 186 353 лв.

Съоръжението е дълго 414 м и широко 6 м. Островната площадка е с размери 24/18 м и ще бъде на 8,5 м над морското ниво.

Първоначалните прогнози бяха проектът да завърши до 10 месеца. Той включва разрушаване на съществуващата естакада и на нейно място изграждане на нова, като се запазят габаритите на съоръжението. Новото съоръжение се изгражда от двойка тръбни пилоти през 12 м.

Пристанищното съоръжение съставлява Морска естакада с островна площадка, която навлиза до 414 м. в Черно море и определя морската граница на държавата. Това съоръжение следва да замени старата естакада, строена през 60-те години на ХХ в., и почти унищожена от действието на морските вълни.

В началото на тази година стана ясно, че работници, извършвали дейности по ключов за Черноморието ни проект, са без заплащане. Оправданието на фирмите, обслужващи проекта е, че пари няма, нито преди, нито по време на кризата създадена от COVID 19. За това алармира лидерът на „Възраждане“ Костадин Костадинов. Тогава той заяви: „Така, този  важен проект е спрян, защото по него пари има, но очевидно те не отиват по предназначение. Съдейки по информацията, която споделят работниците, очевидно случаят се неглижира от държавните институции и работниците остават с незащитени права“.

Автор на статията:
Слав Велев
мост Шабла прокурор строеж Ангел Забуртов Пристанищна инфраструктура Георги Тодоров морска естакада Агенция Държавна финансова инспекция
0 коментара
fallback
fallback