IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 14°
България
10:40 | 23 юни 2021
Обновен: 14:54 | 21 ноември 2024

На втора и с 20 км/ч – от кухнята на автошколите. Така ли се става шофьор?

Държавата и автошколите не се разбраха за курсовете

По материала работи: Слав Велев
На втора и с 20 км/ч – от кухнята на автошколите. Така ли се става шофьор?

Да не се прави компромис с часовете за обучение на бъдещите шофьори, искат от бранша

Без резултат приключиха разговорите между държавата и представители на автошколите. От бранша продължават да искат промени в действащите нормативни актове с цел подобряване качеството на обучението. 

Увеличаване на часовете за кормуване, въвеждане на електронна система за следене на практическото обучение, трудови договори за автоинструкторите и ревизия в Изпълнителна агенция Автомобилна администрация – това са част от спорните точки, които нажежават страстите сред представители на браншовите организации.

"Най-важното е, че се опитахме да възстановим диалога", каза служебният министър на транспорта Георги Тодоров.

Исканията на автоинструкторите са едни и същи през последните години. 

"Не можем да бъдем против електронизацията, това е все едно да бъдем против космонавтиката. Страхът идва при тези, които знаят, че ще работят повече. Масова практика е да не се включва повече от втора предавка, да не се дават часовете, да не се вдига повече от 20 км/ч, да няма теоретично обучение и това е проблем на държавата", посочи част от проблемите председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България - Красимир Георгиев.

Той заяви, че твърдо ще настояват обучението да бъде безкомпромисно. В това число - държавата да защити гражданите от ощетяване, свързано с часове за обучение на бъдещите шофьори.

Според изпълнителния директор на ИА Автомобилна администрация Бойко Рановски, консенсус трудно може да се постигне.

"Но всички могат да направят отстъпки. Наредба 37 не е променяна, защото има разнобой в мненията и не може да се приеме. В наредба 37 има и много хубави неща, които облекчават бизнеса. Ние стоим на едно място, а всички казват, че има бюрокрация. Тя трябва да се промени. Да се надяваме, че някога ще влезе и ще облекчи бизнеса", каза Бойко Рановски. 

През следващите дни отново ще има среща между държавата и представители на бранша. 

Вижте повече в репортажа на Теодора Георгиева.

Коментари

Огнян ( преди 3 години )
Изпъдете милиционера пенсионер.Сменете всички калинки от югозападния университет . Сложете хора дето имат познания в тази материя като инструктори . Те да на пътя всеки ден и знаят какво трябва да се случи
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 0
Тодор ( преди 3 години )
То на тоя Краси Георгиев автошколата "Росен 95" така обучава.Ако не те скъсат 5 пъти няма книжка.И после си делкат парите с изпитващите.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 2
Георги ( преди 3 години )
Държавата да определя условията за обучение в бюджетните учебни форми. Когато кандидатите за водачи на МПС плащат обучението си със спечелините с много труд свои пари , държавата може само да посочи пътя към държавния образователен стандарт , съдържанието на изпитите.От обучаваните зависи дали ще тръгнат по този път или ще изберат друг, по-подходящ и по-кратък за тях път.Защо Националната агенция за професионално образование и обучение не контролира обучението и изпитите по професии?
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 3
Новини Варна