IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 13°
България
09:20 | 21 май 2021
Обновен: 08:52 | 22 ноември 2024

Знаете ли какво да правите при грешен ваксинационен сертификат?

Всички сигнали от имунизационните пунктове се изпращат до РЗИ

По материала работи: Слав Велев
Знаете ли какво да правите при грешен ваксинационен сертификат?

Всички сигнали от имунизационните пунктове се изпращат до РЗИ, които дават положително становище и ги препращат към здравното министерство. Те нанасят съответните корекции. До петък ще се коригират несъответствия от казуси, пратени до здравното министерство Все повече сигнали от граждани за допуснати грешки в сертификатите им за поставена ваксина се получават в последните дни, информира здравното министерство. За множество допуснати грешки в данните на стотици ваксинирани лица в столична болница разказаха потърпевши и пред “24 часа”.

Става дума за сгрешени имена, ЕГН, адрес, дата на ваксинация, тип или партида на ваксината и други неточности. Това създава проблеми на хората при получаване на сертификатите, други пък не могат да си поставят втората доза заради сгрешени данни за датата на първата. Коригирането им е възможно, успокояват от министерството. От там вече са създали организация за бързото отстраняване на грешките. За целта е нужно да се подаде декларация към здравното министерство. Това може да се случи както ако грешка установи човек от съответния пункт, така и ако самото ваксинирано лице подаде сигнал до мястото, където е имунизирано.

В случаите, когато граждани установят несъответствия в издадените им сертификати, подават сигнал до временния имунизационен пункт, в който е поставена ваксината, или до съответната здравна инспекция, на територията на която се намира пунктът. Сигналът е в свободен текст с трите имена, данни за контакт, за поставените ваксини и точно описание на констатираните несъответствия При необходимост към сигнала се прилагат копия на документи. С този сигнал или ако медицински специалист от пункта установи пропуск, управителят му подава декларация до РЗИ, образец на която има на сайта на здравното министерство. След положително становище на инспекцията заявката се праща за изпълнение в Министерството на здравеопазването. Когато ваксината е поставена от РЗИ или структури към министерството пък, сигналите се подават директно в инспекцията.

При установяване на основания за извършване на корекция оттам също попълват декларация, която изпращат в здравното министерство за изпълнение. До момента има сигнали за несъответствие, подадени директно към министерството. Те ще бъдат коригирани до 21 май, съобщиха оттам, като уточниха, че корекциите, които имат правомощия да въведат, са за грешно изписани имена - изписани на латиница за гражданите с ЕГН и ЛНЧ. В тези случаи гражданите могат да подават своите сигнали директно до министерството, като изпратят имейл на mhcallcenter@ mh.government.bg. В него трябва да бъдат приложени копие на сгрешения сертификат и посочени вярно изписаните имена на лицето.

“В Националната здравноинформационна система, модул е-Имунизация, са разрешени корекции единствено на дата на администриране на ваксината, код на заболяване, срещу което се извършва имунизацията, дата на следващата доза при серийни ваксини, на предходната имунизация от серията, ако е поставена преди съществуването или извън системата, национален референтен номер на предходната имунизация от серията (ако ваксината изисква повече от една доза), настоящ адрес, националност и социална група на пациента (лекари, учители, общи работници, пенсионери и т.н.), телефон и имейл за връзка с пациента, както и с лекаря”, уточняват от МЗ. За всяка корекция, извън описаните по-горе, записът трябва да се анулира чрез подаване на заявка-декларация

Коментари

Новини Варна