IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 17°
България
14:14 | 14 април 2015
Обновен: 00:57 | 3 септември 2024

92-ма потребители се жалвали в КЗП през почивните дни

1/4 от сигналите са рекламации на стоки и услуги

По материала работи: Златина Добрева
92-ма потребители се жалвали в КЗП през почивните дни

92 обаждания са постъпили на телефона на потребителя 0700 111 22 в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през четирите почивни дни. Едва 1/4 от тях са свързани с рекламации на стоки и услуги, съобщиха от Комисията. Потребителите са насочени да подадат писмени жалби, придружени с необходимите документи, за да бъдат извършени проверки по случаите. Сред дефектните стоки, за които гражданите сигнализираха, са електрическа кана за пречистване на вода, мобилен апарат, който дава един и същи дефект след три поредни рекламации, удовлетворени чрез ремонти; дамски сребърни обеци, които са проявили дефект седмица след покупката и др.
На телефона на потребителя са дадени и 23 консултации. В два от случаите гражданите са се интересували каква е възможността да върнат на търговеца закупени мини-система и телевизор, които нямат дефекти. Потребителите са информирани, че според разпоредбите на Закона за защита на потребителите връщането на стоки без дефект е възможно единствено в случай, че са закупени от онлайн магазин или извън търговски обект. При пазаруване от т. нар. традиционни магазини търговците не са задължени да приемат обратно вече продадени продукти без дефект, тъй като потребителят е имал възможността да се запознае предварително със съществените и реални характеристики на стоката преди да вземе решение за покупката, докато при интернет магазините и сделките извън търговски обект това не е така.
Консултации са дадени и на потребител, на който му е бил продаден лаптоп с различни от оферираните характеристики; на клиент, на който не му е било разрешено да закупи консервни кутии над определено количество, без клиентите на обекта предварително да са предупредени за поставеното от търговеца ограничение и др.   
Останалите 45 обаждания на телефона на потребителя са за подаване на сигнали по проблеми, които касаят правомощията на други специализирани органи, към които ще бъдат препратени за предприемане на действия по компетентност.

Коментари

Новини Варна