От 15 ноември до 1 март протекторът на гумите трябва да е не по-малък или равен на 4 мм. Това изисква законът у нас, като няма изрично изискване през зимата да караме със зимни гуми.
Състоянието и дълбочината на протектора на гумата е от огромно значение за коефициента на сцеплението с пътната настилка.
Дълбочината на протектора оказва значително влияние върху коефициента на сцепление. По последни изследвания дълбочината на протектора може да доведе до изменение на коефициента на сцепление до 80%, тоест при намаляване на дълбочината на протектора, коефициентът на сцепление намалява. Другото основно свойство на протектора е твърдостта. При съвременните гуми се използват материали, които са със значително подобрени свойства, тоест твърдостта им е значително по-ниска от тази на старите гуми.
Ако протекторът на гумите е под 1,6 мм, автомобилът се спира от движение и се налага глоба на водача.
В някои страни в Европа не се допуска употребата на гума, по-стара от две години.
В момента се провежда акция "Зима”. От 21 ноември катаджиите ще обърнат особено внимание на състоянието на гумите и на всички системи, имащи отношение към движението през зимата.
Промяната на атмосферните условия почти винаги може да стане причина за тежки произшествия.
Изследване сочи, че зимната гума спира на 25-тия метър, докато лятната ще спре чак на 53-тия - два пъти по-голямо разстояние.
Резките маневри и високата скорост на автомобила излагат шофьора и пътниците на по-голям риск в тежките зимни условия, така че нека всеки подходи отговорно към особеностите и изискванията на сезона.
Коментари