IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
България
11:23 | 12 февруари 2015
Обновен: 10:13 | 22 октомври 2024

Извънредното кацане на "Фалкон"-а снощи било рутина

Случаят буди интерес заради пасажерите на борда, коментира бившият шеф на "Авиотряд 28"

По материала работи: Златина Добрева
Извънредното кацане на "Фалкон"-а снощи било рутина

Рутинен случай, който буди интерес заради пасажерите на борда. Така бившият шеф на "Авиотряд 28" Цвятко Луканов определи извънредното кацане на правителствения „Фалкон“ снощи с премиера Бойко Борисов на борда. Кацането се наложи заради проблем с колесника.
Луканов коментира пред bTV, че проблеми от подобно естество се случват редовно.
По думите му при този проблем е имало възможност самолетът да излети и да кацне в Брюксел според първоначалния план. За предпочитане обаче е да кацне в София, където са екипите, които го поддържат. Освен това основното е първите мъже на държавата да бъдат превозвани безопасно. „Ако се появи нов отказ, нещата вече стават по-сложни“, разясни Луканов.
Снощи стана ясно, че самолетът е захождал 5 пъти, преди да кацне. Бившият шеф на отряда обясни, че целта е била да се огледа положението на колесника от кулата, информира dnes.bg.
„Фалкон“-ът минава редовни прегледи в Базел, Швейцария, където се намира фирмата, която го обслужва. За последно самолетът е минал проверка миналия месец.
"Когато един самолет каца, той има максимално тегло за кацане. Затова е съвсем нормално при пълен резервоар машината да кръжи известно време, за да изразходва гориво и да достигне нужното тегло", обясни Цвятко Луканов.
През 2008 година той е бил в същата ситуация, когато заради проблем с колесника на Ту-154 президентът Георги Първанов и придружаващата го делегация не стигнаха до Мексико. Луканов е пилотирал лично самолета, който кръжал около три часа над Азорските острови, за да изразходи горивото.
Луканов заяви, че от излитането на самолета до кацането му пълната отговорност за пътуването носи командирът на полета, който решава дали да кацне аварийно или не, независимо дали на борда се намира президент или премиер.
Той коментира и оставката на последния директор на „Авиоотряд 28“ Тодор Бояджиев, който напусна ден преди инцидента. Според него няма връзка между двете събития. По повод мотивите на Бояджиев – че напуска заради липса на средства за поддръжка на отряда, Луканов каза, че винаги е имало липси, тъй като отрядът е на бюджетна издръжка.
„Колкото отпуснат, с толкова се оправяме", обясни той.

Коментари

Новини Варна