Липсата на достатъчно количества на широко и шумно рекламирани промоционални стоки, маркирането на касата на намалени продукти на редовните им цени и фалшивите намаления са сред най-често срещаните нарушения на търговците по време на Великденските празници и съответно – най-големите рискове за потребителите при пазаруването в такива периоди. Това съобщи Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП) в предаването „Още от деня” по БНТ. Потребителите трябва да внимават и когато се насочват към продукти от „лимитирани серии”, тъй като тогава трудно могат да направят съпоставка между цената и качествата на тези стоки, за да преценят доколко те са изгодни. „Те могат да бъдат пакет от няколко стоки – например, козунак с две яйца и три лепенки. Тогава Вие не можете да установите дали характеристиките, които притежава всяка от стоките, си заслужават, за да платите цената”, обясни Арабаджиев.
Всеки търговец е длъжен да поставя етикет и да обявява цената, включително за единица мярка, на предлаганите от него стоки, каза още Арабаджиев. Той даде пример с агнешкото месо, за което при посочването на цената трябва да е ясно, че тя се отнася за килограм. И обясни, че „в противен случай това е административно нарушение, което се санкционира”. „Има рискове и при запазването на туристически пакети в последния момент. Съветваме потребителите – и при резервации през туроператор, и директно в мястото за настаняване – да се информират за крайната цена”, обърна внимание Арабаджиев. При резервации чрез туроператор той посъветва да се проверява в регистъра на страницата на Министерството на туризма дали е регистриран и има ли валидна застраховка „професионална отговорност”. В края на разговора Арабаджиев отправи съвет към потребителите да четат и анализират внимателно всяка оферта преди да вземат решение за покупка.
Четете още: Нова мода в козунаците – суроватка вместо мляко