Ръстът на рекламните инвестиции в България през 2017 се очаква да достигне 2,8% на годишна база, като основният двигател за това ще бъдат телевизията и интернет, в частност мобилната реклама и програматик решенията (т.е. автоматизирано купуване на реклами). Това предвижда най-новият доклад на глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network, предаде Investor.bg. Прогнозата е през 2018 плавният тренд на покачване да продължи и инвестициите в реклама у нас да отбележат 3% увеличение на годишна база. В доклада се посочва още очакването за забавяне на ръста на разходите за реклама в световен мащаб през 2017. Въз основа на данните, получени от 59 държави, докладът сочи забавяне на ръста на световните рекламни разходи от 4,8% до 3,8%. Въпреки това прогнозата е условията да се подобрят през 2018 с прогнозен ръст на разходите за реклама от 4,3%.
Събитията през 2018, като зимните олимпийски и параолимпийски игри в Южна Корея, Световното първенство по футбол в Русия и изборите за Конгреса на САЩ, се очаква да стимулират растежа на рекламните разходи. За България прогнозираният ръст на рекламните инвестиции за 2017 се очаква да е 2,8% на годишна база, като основният двигател за това ще бъдат телевизията и интернет, в частност мобилната реклама и програматик решенията (т.е. автоматизирано купуване на реклами). Прогнозата е през 2018 плавният тренд на покачване да продължи и инвестициите в реклама у нас да отбележат 3% увеличение на годишна база.Прогнозите на Dentsu Aegis Network сочат още, че дигиталните технологии продължават да разрушават статуквото и да стимулират иновациите по отношение на начините, по които търговските марки се свързват със своите потребители.
Навлизането на смартфони ще достигне до 4 млрд. души в световен мащаб, а около една трета от тези потребители определят смартфона си като свой основен източник за забавления. Това е много сериозна основа да се прогнозира, че рекламните разходи за мобилна реклама ще надминат десктоп инвестициите, достигайки 56% от дела на глобалните инвестиции за онлайн реклама. В България делът на дисплей рекламата като дял от общите медийни инвестиции също продължава да пада за сметка на мобилната реклама и през 2017 двата канала ще са с почти изравнени дялове – 32% за дисплей спрямо 30,4% за мобилна реклама. През 2018 прогнозата е мобилната реклама вече да има сериозна преднина с дял от 48% на годишна база.
Повече по темата четете в Investor.bg.
Четете още: ЕК пусна сайт за проследяване на цените на храните
Коментари