Варна 20°
fallback
Начало
06:50 | 17 януари 2014
Обновен: 04:02 | 19 септември 2024

19 352 нови коли продадени у нас през 2013-а

19 352 нови коли продадени у нас през 2013-а

По материала работи: Златина Добрева

През миналата година у нас са били продадени 19 352 нови автомобила, което е спад с 0,3 на сто в сравнение с 2012 година, когато са били продадени едва 67 автомобила в повече.Само за декември 2013 г. у нас са продадени над 2000 нови коли, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители.Пикът в търговията на автомобили е през 2007 г., когато българите са купили над 55 000 нови коли, сочат данни на статистиката. Сегашното ниво на продадени автомобили ни доближава до нивото на търговията с автомобили у нас преди 20 г., когато през 1992-93 г. са били продадени средно по около 19 500 нови коли.От януари до декември м.г. на пазара на нови автомобили в ЕС са били продадени над 11,85 млн. нови коли, което обаче е спад в сравнение с предходната година от 1,7 на сто. През 2012 г. са били продадени малко над 12 милиона нови коли.От страните членки на ЕС най-много автомобили през миналата година са продадени в Германия - над 3 милиона. Във Великобритания са продадени малко над 2 млн. автомобила, във Франция - около 1,8 млн., в Италия - около 1,4 млн., в Испания - около 700 000, в Холандия - малко над 500 000 и др.Най-значителен ръст в продажбата на нови коли през м.г. в рамките на ЕС е отбелязан в Естония - плюс 13 на сто. Следват Португалия - ръст от 11 на сто, Великобритания - ръст от 10,8 на сто, Полша и Унгария - ръст от около 6 на сто и др. Най-много се е свил пазарът на нови коли в Кипър - минус 35 на сто, в Холандия - минус 17 на сто, в Румъния - минус 13 на сто и др.Страните, в които са продадени най-малко нови коли за 2013 г. са Кипър и Латвия - по около 10 000, пише БТА. Като цяло продажбата на нови коли за миналата година бележи най-големия си спад от шест години насам и от 2003 г., когато Асоциацията на европейските производители на автомобили започва да води подобна статистика.Автомобилната индустрия продължава да бъде от първостепенно значение за ЕС, където е концентрирано около 1/4 от световното производство на автомобили. В тази индустрия са ангажирани около 5 на сто от работещите европейци, като само в Германия делът на производството на автомобили достига около 20 на сто от цялата промишленост на страната, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители.

Автор на статията:
Златина Добрева
0 коментара
fallback
fallback