Няма да има чистка на база възраст сред училищните директори, обеща началникът на Регионалния образователен инспекторат Венцеслава Генова. „Много се говори и пише по тази тема напоследък. Аз ви казвам да не се притеснявате. Директори, макар и навършили възраст за пенсиониране, които имат желание да продължат да работят и са в състояние да поддържат училището конкурентно, като се информират активно и навреме за всички новости, ще останат на своя пост“ – обърна се Венцеслава Генова към училищните директори от област Варна по време на традиционната септемврийска среща преди началото на новата учебна година.
Застаряването на кадрите в образованието, липсата на мотивация и формалното отношение към работата са сред най-тревожните тенденции през последните години. Профилът на учителя в област Варна е жена, на възраст между 47 и 50 години с повече от 22 години педагогически стаж, показва проверка на образователния инспекторат. За да отговарят на все по-завишаващите се изисквания, за преподавателите е предвиден богат квалификационен план от РИО Варна. Сред акцентите в него е повишаване на методичните умения за поставяне в клас на задачи с практическа насоченост и насърчаване на по-активното участието на учениците в час. Особено належаща е и работата с учителите за повашаване на компетентността им за преподаване на деца със специални образователни потребности, на които също трябва да бъде гарантиран достъп до качествено обучение според Закона за народната просвета. „Изработването на Индивидуална образователна програма за ученици със специални потребности и повишаването на броя на тези, които се обучават интегрирано в масовите учебни заведения беше акцент в работата ни през миналата година, така ще бъде и тази“ – гарантира началникът на РИО Варна Венцеслава Генова.
През новата учебна година ще се извършва засилен контрол над работата на учителите в посока на това рецензиите им върху писмените работи на учениците да подпомагат преодоляването на конкретните затруднения на всяко дете с точни предложения. Тази мярка е в отговор на ширещото се обвинение, че оценяването играе ролята само на диагностика на постиженията и не подпомага реално учениците да не допускат същите грешки.
ПОЛИНА ПЕТРОВА
Снимка ПЛАМЕН ГУТИНОВ
Коментари