Федералният административен съд в Лайпциг постанови, че градските власти могат да налагат забрана за дизеловите автомобили.Федералният административен съд в Лайпциг постанови, че германските градове могат да забраняват дизеловите автомобили, съобщиха световните агенции. Решението на съда не определя дали забраната ще бъде изпълнена, а дали германските провинции, градове и общности имат право да налагат забраните, без да се нуждаят от федерално законодателство за подкрепа на ограниченията за замърсяване на въздуха.
Съдебното решение се отнася до две по-ранни съдебни решения в Щутгарт и Дюселдорф, столиците на германските провинции Баден-Вюртемберг и Северен Рейн-Вестфалия, където замърсяването на въздуха надвишава в огромни размери допустимите равнища. От неправителствената организация DUH заведоха дела срещу двата града, изтъквайки, че не са сторили достатъчно за борба със замърсяването от автомобилите. Съдът в Щутгарт обяви, че забраните за шофиране са "най-ефективните" средства за подобряване на качеството на въздуха и опазването на здравето на хората в градските райони, докато съдът в Дюселдорф постанови, че забраните трябва да бъдат "сериозно прегледани".
Германското правителство и влиятелната автомобилна индустрия в страната се противопоставят на забраните на дизеловите автомобили. Милиони германски шофьори и фирми също трескаво очакваха решението на съда, като мнозина от тях са разтревожени за последствията върху работата си и евентуалната обезценка на техните автомобили. Все пак, изправено пред евентуална наказателна процедура от страна на ЕС заради качеството на въздуха в Германия, германското правителство подготвя алтернативи. По-късно през тази година Министерството на транспорта може да актуализира правилата за движение, за да включи възможност градовете да налагат забрана върху дизелови автомобили по определени маршрути. От месеци обаче се изказват притеснения, че сега милиони германски дизелови коли ще бъдат изнесени като втора ръка за Източна Европа с всички последици за чистотата на въздуха в тези страни.
Междувременно пет града в Германия не одобриха идеята да предоставят безплатен обществен транспорт, за да се подобри качеството на въздуха, определяйки я като нереалистична. Столицата Берлин е подложена на натиск да изпълнява европейските норми за чистотата на въздуха и да избегне глоби. "Никоя община не предложи напълно безплатен обществен местен транспорт", каза кметът на Бон Ашок Шридхаран след обсъждания между петте града и министерството на околната среда. Петте града, в които щеше да се изпробва планът, са Бон и Есен в провинция Северен Рейн-Вестфалия и Манхайм, Ройтлинген и Херенберг в провинция Баден-Вюртемберг.
Segabg.com
Четете още: Сблъсък на на два влака в Египет, 19 души са загинали
Коментари