Все повече държави в Европа се готвят да въведат забрани за дизеловите и бензиновите автомобили.В името на чистия въздух нараства броят на градовете, които планират да забранят производство и продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. У нас почти половината от колите са дизел, или около 1 милион автомобила. Като добавим и факта, че страната ни е популярна като "автоморгата" на Европа, ситуацията изглежда много далеч от екологичните стремежи в западната част на континента.Засега електромобилите у нас се срещат рядко, защото са едва 2000. На старо колата може да се купи за около 6000 лева. След 5000 километра пробег собственикът й установил, че тя харчи 10 пъти по-малко, отколкото другия му автомобил, който е на газ. По думите му излиза около 1,6 лв. за 100 км.
Ако се наложи смяна на батерия обаче, сметката драстично се променя.Ентусиасти като Иван тестват несъвършенствата на технологията на бъдещето. В същото време 20% от колите по пътищата ни са без катализатор. Клиентите на автокъщите предпочитат именно дизелови коли и са подозрителни дори към хибридите. "Един такъв автомобил може да се ползва над 10 години. Хората не ги познават и предпочитат да не взимат такива автомобили", коментира пред bTV Любомир Доросиев от Асоциацията на вносителите на автомобили в България.
Търговците на коли обаче успокояват, че няма място за притеснение. Според тях е твърде рано да се говори за тотална забрана на колите на дизел и бензин и в Европа.В същото време става ясно, че градове като в Париж, Мадрид и Атина се готвят да забранят движението на дизелови автомобили в центъра на столиците още през 2025 г.В Щутгарт пък съдът разреши дизелите да спрат още от януари 2018 г.
dnes.bg
Четете още: Трима убити при стрелба в съд в Москва
Коментари