IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 13°
Новина на деня
15:15 | 9 август 2016
Обновен: 03:15 | 29 октомври 2024

Фалшиви промоции в търговската мрежа по морето

Българинът става все по-открит от гледна точка на това, когато нещо го притеснява, да потърси съдействие или да се информира как трябва да постъпи, когато има вероятност да бъдат засегнати правата му на потребител

По материала работи: Пламен Янков
Фалшиви промоции в търговската мрежа по морето

Комисията за защита на потребителите (КЗП) е установила няколко случая на фалшиви промоции при проверките си в рамките на активния летен сезон в търговската мрежа по морето. 

 

От пресслужбата на КЗП съобщиха за ИА „Черно море“, че се забелязва тенденция за летуване в „домашни условия”, т.е. има една група туристи, чиито приятели или познати притежават имоти по морето и те предпочитат да се настанят при тях.

 

Това важи и за много чуждестранни граждани. Те пазаруват в търговските обекти и на принципа, както у дома, си приготвят нещата в къщи. Това засилва търговския оборот в магазините и доведе до това, че констатирахме несъществуващи намаления и по морето. Поначало цените там са по-високи – процес, който трудно може да бъде регулиран, и когато ви изкушат с някакво намаление от високите цени, всъщност се оказва, че това е може би реалната, а дори и над реалната цена, въпреки бомбастичния процент, който е анонсиран.  

 

От началото на сезона комисията е извършила над 2 000 проверки в туристически обекти по Черноморието. В резултат на това са съставени около 100 акта, за които на нарушителите са наложени санкции.  


Според Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите, важна тенденция, която комисията ще продължи да следи и в следващи периоди, е че като цяло се наблюдава намаление на общия брой нарушения в туризма. Това показва, че от една страна, търговците може би вече са научили добре правилата и имат съзнанието, че те трябва да бъдат спазвани, а от друга – че потребителите са склонни да изискват и че знаят на какво имат право и как да го получат. Той подчертава, че комисията е насреща и в готовност да окаже съдействие по всеки проблем, който потребителите и търговците не успяват да разрешат. Продължават работа приемните на КЗП във всички големи курорти и в някои по-малки курортни селища. 


В последно време хората все по-често, знаейки своите права, са готови да ги отстояват, включително и в преговори с търговците. Когато търговците видят, че срещу себе си имат клиент, който е наясно на какво има право, също реагират адекватно, респектирани са и по такъв начин и нарушенията намаляват, смята Маргаритов.  


Постъпващите на годишна база в КЗП жалби, сигнали и обаждания за консултации надхвърлят 20 000. 

 

Черно море

Коментари

Новини Варна